Dala

Indoor ceiling / wall lighting fixture - for Kundalini - 2021


 "Highly decorative with an architectural look, Dala blends fluid lines with a strong design. The two outer metal casings wrap around the large diffuser, overlapping like the petals of a flower. In two different sizes, featuring a sophisticated contrast in colours, reminiscent of the natural shape of the flower’s corolla which envelops the light".

 

Dala is a decorative and architectural ceiling light for Kundalini and means petal in an ancient southern Indian language, conjures up the movement of a corolla that embraces the light. The two outer metal casings in different sizes wrap around the large diffuser, overlapping like the petals of a flower.

Fluid and dynamic lines traced by the two textured elements, creates a refined chromatic contrast in different shades. The opal white diffuser emanates a soft, yet powerful light. The metal structure comes in different colours.

 

 

"Decorativa e insieme architetturale, Dala associa segno fluido e progettazione rigorosa.

Le due scocche metalliche circondano il grande diffusore, sovrapponendosi fra loro come i petali di un fiore. In due diverse dimensioni e in un raffinato contrasto di colori, riprendono il movimento naturale di una corolla che abbraccia la luce".

 

Dala è una plafoniera decorativa e architetturale. Il suo nome deriva da un’antica lingua del sud dell’India e significa petalo, richiama il movimento di una corolla che abbraccia la luce. Le due scocche metalliche di differenti dimensioni circondano il grande diffusore, sovrapponendosi tra loro come i petali di un fiore.

Un segno fluido e dinamico tracciato dai due elementi che, declinati in tonalità diverse, creano un delicato contrasto cromatico. Il diffusore bianco opalino offre una luce soffusa e potente al tempo stesso. La struttura in metallo è declinata in più colori.